Vrijwel alle producten, diensten en processen kunnen eenvoudiger, maar hoe? Deze tien universele principes verzamelde en ontwikkelde ik voor mijn boek Waardevolle Eenvoud. Je ontdekt er altijd verbeteringen mee!
1. FOCUSSEN
Maak duidelijke keuzes voor doelgroep, markt of assortiment
2. WEGHALEN
Verwijder alles wat niet nodig is om eindgebruikers hun doel te laten behalen
3. VERVANGEN
Blijf niet sleutelen aan iets slechts, maar vervang het compleet
4. HERTALEN
Schrijf bondige en heldere teksten die iedere eindgebruiker kan begrijpen
5. VERBEELDEN
Gebruik verhelderende illustraties, iconen en schema’s i.p.v. tekst
6. ORGANISEREN
Groepeer knoppen, informatie en functies tot een logisch geheel
7. VERBERGEN
Houd alleen het essentiële beschikbaar en verberg dat wat nu niet nodig is
8. VERPLAATSEN
Kies een logischer moment of plaats om taken uit te laten voeren
9. INTUÏTIEF MAKEN
Bied comfort door aan te sluiten bij verwachtingen en kennis
10. PRETTIGER MAKEN
Voorkom irritatie bij vervelende onderdelen. Maak het zo makkelijk mogelijk of geef een andere beleving mee
De inhoud van deze blog is in uitgebreide vorm ook te lezen in het boek Waardevolle Eenvoud.
Deze blog verscheen eerder op Linkedin.